Drób w diecie sportowców

Drób w diecie sportowców

Polecne i promocje

Wysokiej jakości drób w diecie sportowca to bardzo często podstawowy składnik codziennego menu. Bogate w aminokwasy mięso drobiowe jest nie tylko niskotłuszczowe, ale też łatwe i szybkie w obróbce. W mięsie z kurczaka czy indyka znajdziemy cenne minerały: witaminy z grupy B, cynk, potas czy żelazo, które cechuje się lepszą przyswajalnością niż te pochodzące z produktów roślinnych. Ponadto pełnowartościowe białko wpływa korzystnie na metabolizm i przyspiesza go nawet o 80%. Między innymi dlatego też mięso z kurczaka czy indyka jest zalecane nie tylko aktywnym, ale również osobom, które planują zrzucić zbędne kilogramy.

Spożywanie drobiu (wysokiej jakości i w odpowiedniej ilości) pozwala również budować masę mięśniową. Szukając mięsa drobiowego w sklepowych lodówkach warto sprawdzić jego pochodzenie, datę produkcji oraz termin przydatności. Przy diecie opartej o drób ważne jest spożywanie ok. 2 litrów płynów dziennie.

Dlaczego warto kupować drób paczkowany?

Polscy klienci coraz częściej decydują się na kupno drobiu paczkowanego hermetycznie, które ma wiele zalet. Mięso pakowane próżniowo lub w atmosferze ochronnej to m.in. łatwy transport (producent – sklep – dom) i gwarancja jakości. Nowoczesne technologie i rygorystyczny proces produkcji oraz samego pakowania sprawia, że mięso pakowane w pudełka jest w 100% bezpieczne i utrzymuje świeżość przez dłuższy czas. Ponadto producenci mięsa drobiowego są zobowiązani do odpowiedniego opisania produktu, dzięki czemu znamy jego pochodzenie czy termin produkcji. Etykiety mają być gwarancją m.in. posiadania niezbędnych zezwoleń na produkcję mięsa – co równa się z odpowiednimi warunkami, jakie spełnia producent do wytwarzania zdrowego i bezpiecznego produktu. Warto przyznać, że zanim mięso drobiowe trafi na stoły Polaków, producent musi wykonać ogrom prac i ponieść wysokie koszty stworzenia hali produkcyjnej, która spełni wymogi prawa krajowego i unijnego.

Drób w diecie sportowców
Drób w diecie sportowców

Dlaczego warto jeść mięso z indyka?

Mięso z indyka jest uznawane za produkt dietetyczny – zalecany osobom będącym na redukcji wagi, dzieciom czy sportowcom. Duża zawartość białka przy jednocześnie niskiej zawartości tłuszczu czyni te mięso lekkostrawnym. Hodowla samych indyków wymaga jeszcze większej dbałości i ilości pracy niż przy kurczakach. Indyki są delikatniejsze i błyskawicznie reagują na niesprzyjające im warunki hodowlane. Samo mięso jest bogate w białko, aminokwasy i minerały. Jego regularne spożywanie w odpowiednich ilościach wpływa korzystnie na: układ nerwowy, system odpornościowy, wzrok, budulec kośćca, przyswajanie substancji odżywczych i wiele innych. W Polsce mięso indyka cieszy się znacznie mniejszą popularnością niż na zachodzie, jednak z tendencją wzrostową. Każdy z nas kojarzy smak delikatnej potrawki z indyka czy odżywczego rosołu z dodatkiem indyczego mięsa. Te potrawy są zalecane nie tylko kobietom w ciąży, osobom starszym czy też dzieciom, ale też osobom chorym czy rekonwalescentom. Wybierając paczkowane hermetycznie mięso z indyka sprawdzaj jego pochodzenie, termin produkcji i datę przydatności, a także zwracaj uwagę na certyfikaty świadczące o zaawansowanych technologiach obecnych na każdym etapie produkcji tego mięsa.

Drób w diecie małego dziecka

Mięso drobiowe jest jednym z najzdrowszych gatunków mięsa, rekomendowanym nawet od 5 miesiąca życia dziecka. Na co zwrócić uwagę wybierając mięso lub gotowe dania zawierające drób dla dzieci? M.in. na etykiety, które są bardzo szczegółowo opisywane (od podstawowych informacji po dodatkowe, jak np. certyfikaty dot. GMO czy EKO). Chcąc zapewnić dziecku zdrową i zbilansowaną dietę bogatą w pełnowartościowe białko nie oszczędzajmy na jakości podawanego mięsa z kurczaka czy indyka. Mięso drobiowe jest bogate w witaminy z grupy B (B1 i B12), które są niezbędne do prawidłowego rozwoju (prawidłowej pracy układu krwionośnego i nerwowego). Zawarte w mięsie drobiowym żelazo minimalizuje ryzyko wystąpienia anemii u dziecka. Podawaj swojemu dziecku mięso drobiowe gotowane na parze lub w wodzie z dodatkiem odpowiedniej ilości warzyw. Jego delikatny smak i ciekawa faktura sprawia pozwala zaspokoić głód dziecka bez rewolucji żołądkowych. Plusem bez wątpienia jest również niska zawartość tłuszczu w mięsie z kurczaka czy indyka.

Artykuł opracowano na podstawie dobrydrob.pl

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o