Podstawy zdrowego odchudzania

Podstawy zdrowego odchudzania

Artykuł Miesiąca Dieta Poradnik

Czy wiesz jak zdrowo się odchudzać? Poznaj tajniki zdrowego odchudzania. Odchudzanie to proces, który polega na redukcji wagi naszego ciała tak by była bardziej zbliżona do wskaźnika BMI oraz by nasza sylwetka była bardziej smukła wysportowana. Sposobów odchudzania jest bardzo wiele, często czytamy o różnych dietach pięcio, dziesięcio czy dwudziesto dniowych.

Podstawy zdrowego odchudzania

Są diety kapuściane, kopenhaskie, buraczane i wiele wiele innych. Jednak zdrowe odchudzanie to takie, które nie skończy się efektem jo jo, dlatego warto cały proces zaplanować i postarać się wyciągnąć jak najwięcej dla siebie z tej przemiany. Niestety bardzo wiele osób myśli, że pobędzie sobie na diecie przez kilka tygodni, miesięcy i potem wróci do dawnych nawyków żywieniowych i wszystko będzie w porządku. Niekoniecznie, ponieważ może okazać się, że nasz organizm szybko „nadrobi” to, co stracił. Skuteczne odchudzanie to tak naprawdę zmiana stylu życia, a nie czasowa dieta.

Tylko takie podejście gwarantuje sukces na długie lata. Oczywiście wszystko dla ludzi jednak zmieniając styl życia i rozpoczynając odchudzanie powinniśmy wiedzieć, że słodycze i wszystkie zachcianki powinniśmy od tej pory spełniać bardzo rzadko na przykład raz w tygodniu. W takim przypadku organizm nie będzie gromadził tkanki tłuszczowej. A jak zmienić swój styl życia?

Istnieje kilka podstawowych zasad, które po wprowadzeniu w życie bardzo szybko przyniosą efekty. Przede wszystkim musimy odstawić słodycze i słone przekąski oraz słodzone napoje. W drugiej kolejności unikami wszystkich produktów mocno przetworzonych, wszelkiego rodzaju gotowców i dań typu Fast food. Na stałe powinna zagościć w naszym życiu jakąś aktywność fizyczna (przynamniej trzydzieści minut dziennie).

Dobrą aktywnością dla początkujących mogą być spacery czy też jazda na rowerze. Do każdego posiłku powinniśmy jeść warzywa, a mięsa powinniśmy gotować, smażyć na patelni grillowej albo piec w piekarniku. Powinno się unikać smażenia na głębokim tłuszczu i dużej ilości tłustych sosów. Napoje gazowane zamieniamy na wodę niegazowaną przynajmniej dwa litry dziennie, a kawę czy herbatę powinniśmy ograniczyć. Cukier najlepiej ograniczyć albo zamienić na zdrowe zamienniki takie jak ksylitom czy stewia.

Na początku takie zmiany są bardzo trudne jednak z czasem będzie to nasza codzienność, a szczupłą sylwetka będzie powodem do dumy.

Zobacz również: przepuklina kręgosłupa leczenie bezoperacyjne

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o